Bazându-se pe experienţa sa în domeniul afacerilor, dar şi pe abordările de succes a numeroşi manageri şi antreprenori, Bryan Tracy oferă câteva principii practice pentru a obţine succesul prin perfecţionarea abilităţilor de leadership. Tehnicile sunt bazate pe strategii militare, identificate de-a lungul anilor de persoane care au studiat istoria militară.
De-a lungul istoriei s-au făcut studii despre marii generali şi lideri militari, despre determinarea calităţilor şi abilităţilor care le-au permis să învingă forţele inamice. Bryan Tracy, mentorul care a reuşit să motiveze milioane de oameni să-şi valorifice potenţialul şi să-şi transforme viaţa, explică tehnicile identificate după numeroşi ani de cercetare, publicate în ghidul „Cum conduc cei mai buni lideri“, potrivit adevarul.ro.
Se referă la importanţa stabilirii în avans a unor obiective clare pentru fiecare acţiune militară şi la necesitatea ca ţelurile să fie explicate foarte bine fiecărei persoane responsabile cu îndeplinirea lor. Claritatea este esenţială.
Treci la atac. Demarează acţiuni defensive împotriva competiţiei. „Nimeni nu a câştigat niciodată o bătălie măreaţă de pe o poziţie defensivă“, spunea Napoleon. Nu poţi câştiga fără să rişti, bătând în retragere. Pentru a obţine victoria pe câmpul de luptă, trebuie să preiei iniţiativa. Trebuie să înaintezi, să promovezi şi să inovezi.
CITEȘTE ȘI: Ai o memorie slabă şi te concentrezi greu? Renunţă la aceste obiceiuri zilnice!
Se referă la abilitatea comandantului de a-şi concentra forţele asupra unui punct, asupra părţii celei mai vulnerabile a duşmanului. Concentrează-ţi eforturile şi resursele asupra înfrângerii competitorului în acele zone.
Mobilizează forţele de atac. Aproape toate victoriile militare sunt rezultatul vitezei şi al mobilizării forţelor. Principiul manevrei aplicat în afaceri se referă la inovaţie şi flexibilitate.
Obţine inforaţii foarte bune cu privire la acţiunile şi mişcările inamicului. În termeni militari, cu cât comandantul ştie mai multe despre forţele duşmane, despre numărul inamicilor şi mobilizarea lor, cu atât el e mai capabil să pună la punct strategia necesară pentru a înfrânge concurenţa.
Reprezintă abilitatea generalului aflat la comandă de a se asigura că toate componentele forţelor lui lucrează împreună în armonie, cooperând atât în operaţiunile ofensive, cât şi în cele defensive. O armată moderată de un profesionalism neîndoielnic, bine organizată şi cu o funcţionare impecabilă poate înfrânge o armată dezorganizată, chiad dacă este formată dintr-un număr mai mare de luptători.
Acest principiu se referă la faptul că este important ca dispoziţiile, comenzile şi planurile de luptă să fie clare, simple şi uşor de înţeles. Cu cât este mai mare numărul etapelor, cu atât creşte posibilitatea să apară neînţelegeri, greşeli, costuri suplimentare sau întârzieri.
CITEȘTE ȘI: Metoda chinezilor: Cum îţi dai seama de caracterul unui om în funcţie de forma nasului
Vorbeşte despre importanţa protecţiei împotriva atacurilor-surpriză sau a răsturnărilor de situaţie. Priveşte lucrurile în perspectivă şi anticipează evenimentele viitoare.
Conştientizează importanţa acţiunilor care nu sunt luate în calcul de concurenţă. Toate marile victorii sunt rezultatul unui element surpriză, a efectuării unui lucru într-o manieră complet diferită de cea la care s-ar fi aşteptat concurenţa/inamicul. Unul din cei mai puternici factori de multiplicare a forţei o reprezintă viteza.
Acest principiu se referă la importanţa preocupării de a nu folosi mai multe resurse umane sau materiale decât merită sau decât sunt necesare pentru a tinge un obiectiv militar. Caută mereu modalităţi mai ieftine de a realiza o anumită sarcină.
Arată cât de important este ca armata să-şi savureze victoria pe deplin. Comandanţii militari folosesc acest principiu atunci când obţin o izbândă sau un avantaj militar. Ei îşi conduc întreaga armată spre valorificrea cât mai multor oportunităţi sau avantaje cu putinţă, pentru a căştiga cât mai mult teren în luptă. În afaceri, asta înseamnă să-ţi continui ofensiva chiar şi după ce obţii un succes de piaţă sau câştigă un client nou.